Hårblekning

Jag har sprejat håret med blondsprej och det var så länge sedan sist så jag hade glömt hur stor skillnad det blir. 
 
Efter dagens promenad var jag svettig.
 
Nyduschad och sprejad. Ja, det hade blivit mörkt så att jag använde blixt också. 
 
Det kom upp ett minne på instagram från när jag köade på Erikshjälpen för fyra år sedan. 
 
Idag var det kö för att komma in fast det bara var en kvart kvar till stängning, så då struntade jag i det. 
 
Ur dagboken 910220: Vi hade nk-prov första timmen. Jag tyckte nog att det gick skapligt. Gick så att jag fick ledigt en timme och gick till bokrean. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Oj, det var en rejäl skillnad det men snyggt blev det! Köa? Nej tack!

Svar: Tack, visst blev det skillnad! Nej, här ska inte köas. Jag hade egentligen inget behov av att gå på Erikshjälpen men var uttråkad och tänkte att jag kunde gå en sväng där.
Ylva

2021-02-20 @ 18:54:02
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Jag har småblonderat mig vid varannan klippning i några år, men nu har jag hoppat över det, vill inte sitta längre än nödvändigt hos frissan, jag kanske också ska spreja :)

fräscht !

Svar: Snart kanske frissan kan ta emot dig utomhus. Jag tycker att sprejen är väldigt smidig och lätt att använda och att det blir bra fast man gör det hemma. Jag orkar ju inte ägna så mycket tid åt håret.
Ylva

2021-02-20 @ 20:11:07
Postat av: Ama de casa

Blondsprej? Det visste jag inte ens att det fanns, men det låter bekvämt. Sitter det i länge, eller går det bort med första bästa tvätt?
Snyggt blev det!

Perfekt att fixa till dig en håltimme så du kom iväg på rean :-)

Svar: Det är jättesmidigt! Man sprejar på och sedan håller det ett par månader kanske. Jag tror att det skulle passa på ditt korta hår. Ja, det var fiffigt av mig att skriva naturkunskapen snabbt för att kolla bokrean. :-)
Ylva

2021-02-21 @ 10:23:22
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Så fin du blev i håret!

Svar: Tack! Jag vill hellre vara blond än mitt naturliga rödaktiga, ska kanske bleka oftare.
Ylva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0