Promenad

Väninnan säger att hon har gjort de vinteraktiviteter som man borde nu, men jag har längdskidor kvar. Skidorna är i Hedemora för det är större chans att det går att åka där, men denna säsong hinner jag inte hem. 
 
Idag blev det min vanliga promenad.
 
Det här är en fin gammal skola som numera är dagis, visst ser det mysigt ut! 
 
Ur dagboken 910203: Jag har mest legat till sängs. Anders och Erik kom hit. Nu är garageporten lagad, äntligen. 
 
(Haha, vad osammanhängande! Anders är min före detta ingifta morbror och Erik min kusin.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Lite synd om du inte hinner med skidåkningen denna säsong men det kommer fler tillfällen.

Svar: Ja, hoppas att mamma och pappa orkar åka ett tag till så att jag kan åka med dem. Det är så enkelt hemma att bara ta på sig skidorna och åka ut på åkrarna bakom bostadsområdet.
Ylva

2021-02-03 @ 20:58:31
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: lisa

Synd att du inte hinner med längdskidorna men du har gjort så mycket annat när det gäller vinteraktiviteter och det avundas jag dig för :)
Vilket fint hus dom har dagiset i. Håller med dig om att det ser mysigt ut :)
Kram

Svar: Här får man passa på när det är snö, det är så sällan! Förra året var det knappt minus alls. Jag har inte varit inne på dagiset men tror att det är fint. Kram!
Ylva

2021-02-04 @ 08:36:24
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Du får väl införskaffa rullskidor framåt vårkanden dårå ;-)
Vilket superfint hus!

Osammanhängande kanske, men det hände ju ändå en hel del :-D

Svar: Det ser så fånigt ut med rullskidor och jag tror inte alls att det är lika kul, fast det borde jag tycka när jag tycker att inlines är roligare än skridskor. Det är så fint när de behåller gamla hus och använder till något nytt! Jag fattar själv vad jag menardei alla fall, det är inte alltid. :-)
Ylva

2021-02-04 @ 09:32:53
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Skidorna har jag slitit på två gånger i år, det är väl enda vinteraktiviteten, förutom åkt på rumpan i en pulkabacke :)

Nu ska jag försöka hinna köra lite långfärdsskridskor medans is finns..

Har inte ni något "sportotek" som du kan låna skidor från nu när du inte har dina på plats ? :)

Svar: Ja, du har ju Colin som förkläde när du vill ut och leka. :-) Jo, vi har en fritidsbank men då ska man köra iväg någonstans för att kunna åka och det är så omständligt.
Ylva

2021-02-04 @ 10:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0