Skridskoåkning på Bolmen

Vilken friluftsmänniska man är! Idag har vi lassat ved på släp och kört till svärmor och åkt skridskor på sjön Bolmen. 
 
Jag invigde min hjälm och maken sa att jag såg ut som en skämd champinjon för jag var sur när jag blev hungrig, men här var jag ännu i ett glatt selfieläge. 
 
Här försvinner maken i fjärran och varselbyxor. 
 
Det syns att isen är tjock och på vissa ställen är den helt blank. 
 
Vi har bekanta som har stuga där borta. 
 
Här har vi lokaliserat dem där de satt upp en stor grill och vi hade med korv och bröd. Sedan satt jag här på en sten och solade tills solen försvann bakom träden. En väldigt fin dag på isen och vi hade på oss skridskorna i två timmar (men hängde mer här än åkte). 
 
Ur dagboken 910213: Gratulerade pappa på hans 47-årsdag. Elektrikern måste ha tyckt att det såg lite lustigt ut där vi låg utfläkta i mammas och pappas rum med frukostbricka och två vinflaskor. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så härligt med skridskoåkning! Här var det också full rulle på isen men utan min medverkan dock...

Svar: Jag blir irriterad för att jag är så dålig på att åka när jag var duktig som liten och van vid att åka inlines, men det var väldigt fint!
Ylva

2021-02-13 @ 18:57:07
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: lisa

Det ser verkligen mysigt ut. Underbart väder hade ni också. Solen är faktiskt stark nu har jag märkt. Korvgrillning dessutom. Låter som en riktigt härlig dag :)

Kram

Svar: Det var verkligen fint! Det är så sällan vi har fina isar här så jag kände att jag vi var tvungna att åka skridskor. Kram!
Ylva

2021-02-13 @ 19:05:27
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Vilken härlig dag! Haha! Du låter alltså också magen styra ditt humör? Jag blir grinig när jag blir hungrig och ingen mat finns i sikte... ;-)

Det var en märklig frukost han fick på födelsedagen kan jag tycka... :-D

Svar: Jag är vansinnigt hungerstyrd och varnade maken innan att jag behövde äta senast halv två och så fick jag inte det! Du vet ju inte vad det var på frukostbrickan. Kaffe och mackor, skulle jag tro. ;-)
Ylva

2021-02-14 @ 10:02:36
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Haha! Det var snarast vinpavorna jag tänkte på :-D

Svar: Jag förstod det. Får se vad som händer här när jag snart fyller 47. :-)
Ylva

2021-02-15 @ 10:03:22
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0