Skridskor och rosor

När vi åkt tefat kom väninnan på att vi kunde åka skridskor. 
 
Det var fin is med kristaller på.
 
Vi åkte på dammen som ligger nära där vi bor, vid genomfarten Helsingborgsvägen, så det var nog många som fick roligt när de körde förbi. 
 
Nu blir jag nästan arg när jag har så här fina rosor som jag har köpt för 30 kr på Lidl.
 
Jag köpte dem den 25 januari, kanske inte behöver köpa nya till Alla hjärtans dag. 
 
Ur dagboken 910202: Det är inte lätt att ha kontakt med yttervärlden när man är instängd i ett sorts vakuum. Uppfattningsförmåga i slow motion. 
(Jag var väldigt förkyld.)

Kommentarer
Postat av: Znogge

Skridskor är toppen men det var länge sedan jag åkte tyvärr. Blommor har jag inte heller köpt på länge så det går utför ;-)

Svar: Man får ju så ont i fötterna/anklarna bara, men om den här vintern ska pågå kanske det blir flera gånger. Jag minns att du blev besviken och slutade med fredagsbuketten. Några dagar får de hålla om det ska vara någon mening!
Ylva

2021-02-02 @ 21:27:43
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Såna där grillor var det superlänge sen jag åkte. Fast vi åkte en hel del långfärdsskridskor i Sollentuna. Då väntade jag tills plogbilen hade plogat upp en bana - höll isen för plogbilen borde den rimligtvis hålla även för mig ;-)
Du får väl avliva rosorna innan alla hjärtans dag? Tips - ta bort vattnet för dom :-D

Uppfattningsförmåga slow motion? Det behöver man inte vara förkyld för att ha, det vet jag av egen erfarenhet.

Svar: Det ser så härligt ut när mamma och pappa åker långfärds men senast jag provade satt de inte fast ordentligt så det var inte kul. Det var faktiskt så jag gjorde, tog bort vattnet, så nu får jag se om rosorna torkar fint eller fult...
Ylva

2021-02-03 @ 10:20:45
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Åka skridskor, vad härligt. Längtar efter det.
Lidl har mycket bra produkter. När jag får tag i blommor där, så brukar de hålla jättelänge.
Ha det bra!

Svar: Vi bor bredvid en liten damm så det var praktiskt. Ja, Lidl har faktiskt bra blommor! Ha det fint!
Ylva

2021-02-03 @ 11:22:17
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ami

Skridskor var jättelängesen jag åkte. Tror inte jag har åkt det sen i skolan. Men så roligt det var.

Svar: Jag tyckte också att det var kul när jag var liten, nu var det kul för att vi var så dåliga! Haha...
Ylva

Postat av: Åke

Skridskor är bäst på naturis, men vilken rolig syn ni måste ha gett. Vilka tåliga rosor, helt otroligt.

Svar: Det ser så härligt ut med alla som åker på sjöar nu, men jag vet ju att jag får ont i anklarna direkt. Ja, de höll ovanligt länge, rosorna!
Ylva

2021-02-08 @ 05:01:36
URL: http://www.nacka144.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0