Överskottsbolaget

Bloggen har strulat igen så här kommer gårdagens inlägg. 
 
När jag flyttade till Ljungby 1999 hade vi en rolig affär här som hette Storkens som hade nästan allt. Där köpte jag kuvert, kläder, skålar och prydnader. Nu har vi Dollarstore och ska få Rusta, men jag kan ändå sakna Storkens. 
 
Efter Storkens kom ÖoB, men de stängde också för flera år sedan och det är diskussion om att bygga ett sjuvåningshus här, vilket vore synd med tanke på att de omkringliggande husen är låga och gamla. Nu har det dykt upp en blomsterhandel och det är kul att de använder den rivningsplanerade byggnaden till något. 
 
Det får räknas som fint väder när det för tillfället inte regnar...
 
En person som kände igen mig varnade för att någon tagit en bild av mig och lurat folk på pengar på Facebook! Detta kan inte jag göra något åt, men fejkkontot verkar vara borta nu. 
 
Ur dagboken 910103: Åsa sa att Jan-Erik hade frågat Magnus om jag skulle komma på nyårsfesten. Det sa han att jag skulle eftersom festen faktiskt var hos mig. 

Kommentarer
Postat av: Hilma

Hoppas du får en bra start på nya veckan <3

Svar: Jag har det bra. Tack det samma!
Ylva

2021-01-04 @ 13:48:03
URL: http://www.nouw.com/hilma
Postat av: Gunilla

Det är roligare med lite udda affärer än alla kedjor !!

Men fy, inget kul att hamna i sånt klister, nätets nackdel :(

Svar: Jag tycker det är kul med affärer som har "allt", som Domus i Hedemora när vi var små :-) Som tur är drabbar det ju inte mig, men det är obehagligt att någon låtsas vara jag!
Ylva

2021-01-04 @ 14:42:27
Postat av: Mor

Människan som har snott bilden måste ha tyckt att du ser pålitlig ut, eller nå’t! Lömskt.

Svar: Ja, där får man för att man ser ärlig ut.
Ylva

2021-01-04 @ 19:24:00
Postat av: Ama de casa

Fy vad läskigt med det där fejkkontot! Skönt att det är borta nu. Skönt också att bloggen har rätat till sig.
Så ni ska få Rusta? Nu blev jag riktigt avis. Väntar fortfarande på att dom ska öppna här...

Haha! Så du har för vana att gå på dina egna fester alltså? Det var oväntat :-D


Svar: Jag finns ju på tusentals bilder och sprider ut mig själv över nätet, och får väl leken tåla lite, men det är ändå otrevligt att folk ska sno andras identiteter! Ja, det är kul att vara med på sina egna fester! När jag fyllde trettio var jag för deprimerad för att orka arrangera en fest men då drog maken ihop ett gäng, och sedan hade jag kul trots allt så det var ju gulligt.
Ylva

2021-01-05 @ 10:23:48
URL: http://https://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0