Julpynt i Göteborg

Nu tycker jag nog att Göteborg kan plocka ned julpyntet. 
 
I Nordstan har de fortfarande julskyltning. 
 
Ett hjärta kan passa till Alla hjärtans dag, så nu kan de behålla det ett tag till. 
 
Det här ser juligt ut men ett ganska misslyckat hjärta...
 
Fint, men också julrött. 
 
Ur dagboken 920126: Jag har varit vaken i över ett dygn. Jag låg och pratade med Magnus hela natten. Vi flummade på som i gamla tider. 
 
(Jag sov över hos en kompis och pratade med hennes kusin som jag varit kär i, men jag undrar om jag var vaken i över ett dygn. Då är man ju nästan död.)

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Jag tycker också att det kan vara hög tid att avsluta den där högtiden nu, fast dom kanske anser att det snart är jul igen? ;-)

Jag minns en gång när jag var vaken i ett helt dygn på jobbet. Vi satt och passade på en säl på isen som mamman vägrade komma upp till och ge mat. Skulle gråsälskuten gå ned i vaken så skulle den drunkna, pälsen suger nämligen åt sig vatten som gör att dom sjunker (inte så praktisk lösning kan man tycka). Den kan simma först när den vita pälsen har ramlat av. Det slutade med att vi fick ta hand om Moses, det var han som bodde ett tag i mitt badrum.
Efter den pärsen med vakandet var jag tröttare än trött.

Svar: Innan man vet ordet av är det jul igen! :-) Sälungar är något så otroligt gulliga, men jag skulle inte orka vara vaken dygnet runt för dem. Detta har jag berättat förut men jag gör det igen; jag bodde granne med en tjej på folkhögskolan i Stöllet, som hade tagit hem en sälunge och tog hand om. Möja-Maria som var med i Robinsson en gång men fick åka hem tidigt för att hon blev sjuk. Hon lämnade in sälungen till Skansen och sov med den hos pingvinerna, tror jag det var, en natt. :-)
Ylva

2022-01-27 @ 09:32:10
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Ja, nu vill vi inte se några juldekorationer, åtminstone inte förrän i..november :)

Svar: Nej, nu kan det räcka med jul. Sedan finns det vissa lampor som funkar året runt, men snart får ni nog ta ned slingan i rhododendronbusken... ;-)
Ylva

2022-01-27 @ 10:14:11
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Känner igen mig.
Fast jag tycker att hjärtat vid stora hamnkanalen är fint, speciellt när man står mitt framför det och ser speglingarna i kanalen inramade i ett hjärta. Det känns inte juligt för mig, utan hjärtligt.
Ha det bra!

Svar: Jag brukar gilla lampor och pynt men tycker att det där är fult för att det inte är ett helt hjärta. Det kanske är där året runt. Ha det fint!
Ylva

2022-01-27 @ 13:19:16
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0