Lashlift

Ni kanske läste artikeln om mig där jag gjorde reklam för lashlift. 
 
Så här ser jag ut med ogjorda fransar. 
 
De är bleka och tråkiga. 
 
Efter en lashlift är de mörka och fina. 
 
Jag orkar inte böja dem själv, en gång försökte jag använda en ögonfranstång men då högg jag tag i hela ögonlocket... En lashlift håller upp till tolv veckor och jag tycker att det är väldigt bekvämt att inte behöva sminka mig. Eller behöva och behöva, det är sällan jag använder mascara men ibland färgar jag fransarna själv. 
 
Ur dagboken 920118: Har dammat och småstädat lite grand. Började spela in ett band jag kallar Y-mix. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Naturligt snyggt och stor skillnad. Så skönt att slippa mascaran.

Svar: Det är väldigt smidigt och bekvämt för sådana som mig som är för lata för att sminka sig.
Ylva

2022-01-18 @ 21:24:21
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Minns när jag gick på högstadiet och några tjejer pratade om att dom skulle permanenta ögonfransarna. Jag blev väldigt förvånad, för jag trodde dom skulle krulla till fransarna. Haha! Dom skulle såklart färga dom :-)
Jag har inte sminkat mig på mååånga år. Mascara är väl ok att få på plats, men jobbigt att få bort.

Ett Ylva-mix band lät ju som en superbra idé :-)

Svar: Haha, du har fortfarande fel, du skrev samma sak förra gången. :-) Inte för att du är intresserad av detta, men så här går det till att permanenta fransar;https://www.imakeyousmile.se/permanenta-ogonfransarna-2/

Y-mixen var kanske en föregångare till Yfronten. :-)
Ylva

2022-01-19 @ 09:43:31
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Fint.
Något jag borde göra.
Känner inte till denna metod. Var gör man det?
Ha det bra!

Svar: Du kanske ska testa. Jag upptäckte det hos en tjej som mest gör naglar; Beauty and nailart by Emine, och har sett att det börjar dyka upp lite överallt. Ha det fint!
Ylva

2022-01-19 @ 12:03:11
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Ena dottern gör lashlift, så jag har gjort det några gånger, man får en mycket piggare blick när man normalt inte sminkar sig alls :)

Palta med mascara, det händer .. kanske ett par gånger om året och då tar jag i :)

Svar: Visst ser man piggare ut när man normalt sett inte brukar sminka sig. :-) Det här med att man ska slänga mascaran efter en månad struntar jag i, då blir det ju jättedyrt när man använder det några gånger om året!
Ylva

2022-01-19 @ 13:16:59
Postat av: Ama de casa

Okej. Nu har jag läst på igen, men kommer förmodligen att ha glömt det strax och skriva sammalika nästa gång jag tar upp det där med att permanenta ögonfransarna :-D

Svar: Haha! Då får jag undervisa dig igen. Du som väl påbörjade en utbildning för att få en gratispermanent och allt? :-)
Ylva

2022-01-20 @ 09:28:19
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jäpp det gjorde jag, eller tja, det var fritt valt arbete som var ett ämne på högstadiet. Jag gick dock bara en eller två gånger (a 2 timmar styck), sen bytte jag tillbaks till idrott och idrottsledarskap när permanenten var gjord :-) (Där fick man spela boll med grabbarna, på vanliga gympan var det tjejer för sig och killar för sig. Segregering, typ...).

Svar: Just, ja, så gjorde du. Det var ett bra sätt att få en permanent! :-) Vi hade också kill- och tjejgympa. Det känns väldigt ojämlikt.
Ylva

2022-01-21 @ 09:56:47
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0