Från IKEA

Här kommer en utvärdering av några saker vi köpte på IKEA nyligen. 
 
Jag tycker att det är så fint med mått som sitter ihop, men det är opraktiskt...
 
Det var svårt att pillra ned decilitermåttet i den höga mjölburken. 
 
Golvet i badrummet är kallt så den lilla nya mattan vid toaletten är skön att ha fötterna på. 
 
Vi har inte lyckats köpa bra dra-på-lakan denna gång heller. Jag misstänkte att 26 cm på höjden var för mycket för våra tunna madrasser men var tvungen att testa. 
 
Ur dagboken 921124: Min nya mamma Ásgerdur gav mig en Islandströja. Begga hade sagt att jag vill ha en. Hon hade egentligen stickat den till sig själv men kan sticka en ny på några dagar. 
 
(När min isländska familj var på Nya Zeeland i några veckor bodde jag hos en annan familj.)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0