Årsredovisning

För att vara galen på halvtid så har jag ganska bra budget... Nä, jag tänkte att årsredovisningen skulle handla om nåt annat. Det har varit ett jobbigt ett år.

Det började med katastrof; stormen den 8 januari som fällde ofattbara mängder skog och Ljungby kommun var bland de värst drabbade. Sju trän föll över stugan där vi blev instängda. Sambon har hållit på och sågat och röjt skog hela året. Jag började jobba igen den 10 januari, efter att ha varit arbetslös i ett halvår.

I februari flyttade vi till nybyggda fina biblioteket på sportlovet.

I mars fyllde jag 31 men var för ledsen för att fira på nåt särskilt sätt.

I april fick vi nio lamm men fyra dog nästan direkt.

I maj blev jag glad igen (det syns på att jag skrev flera rader dagbok i filofaxen).

Den 10 juni fick jag sommarlov. Årets berättarfestival var kul, jag gick på en massa roliga gratisgrejor.

I juli firade vi sambons 30-årsdag. Trots att han sa sig inte ha tid fixade jag en lyckad fest i stugan. Vi var på Storsjöyran i Östersund, efter stök med biljetter så att jag fick flyga och sambon åka tåg.

I augusti var vi och hälsade på sambons mormor i Southend i England och så var det ovanligt roliga ljungbydagar. Började jobba igen, blev nervös igen, åt tabletter igen.

September med bokmässa i Göteborg. 

Den 10 oktober föddes min andra brorson Ivar.

I november åkte jag och tittade på honom, mycket snällt och lugnt barn jämfört med sin storebror.

I december fick jag äntligen veta att jag får jobba kvar på mitt kära skolbibliotek. Var hos föräldrarna i Hedemora och firade jul med brorsans familj. Ivar är fortfarande snäll och har fått ett fyrkantigt ansikte. Och ikväll firar vi nyår hos kompisar.

GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: Maria

Gott nytt år på dig! Vi syns i januari om inte jag är bacillinvaderad!

2005-12-31 @ 17:56:38
URL: http://morellens.blogg.se
Postat av: Jens

Det gick rätt så bra för Ljungby IF den gångna säsongen. Kul!

2006-01-01 @ 11:16:29
URL: http://jens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0