Hedemora, laglöst land

Igår var det ett reportage från Hedemora på TV. Programmet heter Faktum och går på tvåan och det var en kompis som upplyste mig om att det skulle handla om min gamla hemstad. Jag har tidigare skrivit om att jag brukar befinna mig i katastrofområden, men de värsta grejorna i Hedemora har hänt efter att jag flyttade därifrån för nio år sen. Restaurangägaremord, polismord, bankrån... Hedemora är litet, 8000 personer i stan och 16 000 i kommunen, men nu är det stökigt där. TV-reportaget handlade om polisen. Det finns sju poliser i stan men bara en halvtidstjänst ute på stan, och han har inte ens nån bil utan åker moppe eller blir upphämtad av polisbil från Avesta, två mil bort! Det kan hända otäcka saker var som helst, men det är klart att det har ett samband med om där finns poliser eller inte.

Kommentarer
Postat av: Helena

Ha ha, jag visste att det var mycket stölder och tjafs i min gamla hemkommun, men inte visste jag att det var så dåligt med poliser! Kan inte låta bli att se för mig den klantiga polisen på cykel i kortfilmen "plankan" - en moppepolis är kanske inget vidare hot mot ett gäng brottslingar...

2005-12-05 @ 23:11:10
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0