Runkarp i telekatalogen!

Hehe, nu har jag äntligen fått in Runkarp i telefonkatalogen! Jag har jobbat hårt för det ska ni veta. Först traskade jag in på Posten (den fanns kvar då) och frågade om det var gratis att ha en adress och det var det. Då talade jag om att jag ville ha sommaradress Hammaren 2, Runkarp, 340 13 Hamneda. Sen hände det inte så mycket. Jag skickade kort till bocken för att se att det funkade och fick ett par vykort från mamma och en kompis. Det var väl ungefär vad som hänt i den brevlådan, men det är så rysligt kul att säga att jag har den adressen. Idag kom nya telefonkatalogen och där står det minsann Runkarp och så mitt mobilnummer.

Kommentarer
Postat av: Sia

Haha!:D Gu va härligt! Jag skrattar ihjäl mig! Runkarp! Är det "gårdsnamnet" det eller?? ;)

2005-10-21 @ 16:42:59
URL: http://bifrost.webblogg.se
Postat av: Maria

Hurra! Nu går det altså att ringa till bocken i Runkarp?

2005-10-21 @ 18:43:47
Postat av: Gnosan

Hallå där har du noterat dit svar fr Tobias?
Det finns en sida på nätet som jag kan rekomendera
gå till http://www.intresseklubben.nu/ssg/ och anmäl ert ortsnamn...!

Skål, jag dricker vin och skäms inte ett dugg*
kram kram mvh G

2005-10-21 @ 20:07:26
Postat av: Ylva

Sia. Runkarp är bynamnet och egentligen hör inte stugan dit men det ligger så nära så jag har bestämt att jag ska ha den adressen.

Maria. Japp, ring kåtbocken du. Han är rätt upptagen för tillfället, men kommer snart att bli av med sina får och bli uttråkad.

Gnosan. Hade inte sett Tobias svar förrän nu när du sa det. Roligt! Runkarp finns redan med i snuskortnamnslistan.

2005-10-22 @ 10:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0