Saker som händer på bokmässa

Jag gick med en bibliotekariekompis på mässan. På ett ställe kunde man göra egna kavajnålar eller vad det heter, märken som man kan sätta på tröjan. Man kunde bland annat välja texten "Ej hemlån" som jag gjorde. Kompisen gick missnöjd därifrån, de hade ju inte alternativet "Cirkulationsexemplar"...

Vi gnällde över att det är så svårt att hitta nånstans att sitta när det  är folk överallt.
-Jag satte mig i rulltrappan.
-Det är dumt att sitta i en rulltrappa, man måste flytta sig hela tiden...

Marjaneh Bakthiari är kul att lyssna på. Hon berättade om sin bok "Kalla det vad fan du vill" och en av personerna i den, Pernilla; hon har ett fint hus, ett bra jobb, en välartad son, fina saker, inga IKEA-möbler, hon har smak.

Kommentarer
Postat av: Maria

Det var klart mer praktiskt att sitta under rulltrappan... Mjukt och bekvämt på ett par pallar med mässtidningen *S*

2005-10-03 @ 20:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0