Redigt redig?

Imorse när jag var vaknade var jag lesbisk. Jag var våldsamt förälskad i min flickvän. En människa jag aldrig mött i vaket tillstånd. Det var en skön känsla, men min fästman skulle inte gilla det.

I fredags frågade jag en kille om han inte var riktigt riktig. (Kommer inte ihåg vem det var.) Han hörde inte vad jag sa och då översatte sambon; "är du inte redigt redig?" Småländska är ett roligt språk. Det tycker jag fortfarande efter att ha bott här i snart sju år. Vi har haft dikttävling på skolan och en elev lyckades få mycket att rimma på snö.

Kommentarer
Postat av: Joanna

Ja drömmar kan vara roliga - och märkliga! Men det är väl Kalle som står i blickfånget såhär i vaket tillstånd antar jag? :D

2006-04-11 @ 21:14:15
Postat av: Jiiimbooh

Redig - inte bara småländska. Skånska också bland annat.

Mycket snö - Mö snö. Funkar för mig.. :)

2007-02-08 @ 18:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0