Karneval

Igår var det karnevaldagen här. Det går till så att företag, föreningar och andra konstellationer går karnevalståg och sedan drar man runt på stan och äter och dricker och dansar och lyssnar på musik. Vi satt i en backe bredvid polisstationen och tittade på tåget, och konstaterade att det där med att polisen skulle hålla extra koll på medhavd alkohol på offentlig plats inte var så noga. Eller så var det väldigt många som hade med sig läskburkar...

Efter att ha sett karnevalen var vi på fest hos en kille som har en sjukt fin lägenhet! Meningen från början var att vi skulle stå på hans balkong och titta på tåget men i år gick det inte förbi där. Han har fem rum och en takhöjd på 3,70. Öppen spis, storbilds-TV, sköna skinnmöbler och vackert matsalsmöblemang. Det var så smakfullt intrett så jag blev nervös och undrade var han har alla grejor, men ändå funderar han på att anlita en inredningsarkitekt. Han har en dörr som leder ner för en trappa och rakt in i köket på fiket under! Jag går inte på det fiket för de är så otrevliga där, men bodde jag där skulle jag nog kunna vara sams med personalen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0