Kulturkullan

Vecka 32

* Läser: Om skönhet av Sadie Smith. Jag har hållit på med den här boken hela sommaren. Den har varit stugbok men nu har jag tagit hem den. Sadie skriver bra men en aning omständligt ibland så jag kan inte slöläsa utan måste vara koncentrerad. Ett typiskt roligt utdrag ur boken: "Han kände fortfarande en otäck närvaro i rummet. Han höjde blicken. Den där underliga spöklika flickan som aldrig sade ett ord tog god tid på sig att packa ner en styck anteckningsbok och en styck penna. Till sist gick hon bort till dörren och började i stället ägna sig åt otäck närvaro där."

* Lyssnar på: Intensive care med Robbie Williams. CD från 2005. Jag har lånat en rysk kopia av en kopieringsskyddad skiva av en kompis. Det gick att kopiera en kopia, hehe. Roligt med denna ryska utgåva är också att det är 18 spår mot svenska 12. Jag gillar Robbie men har aldrig köpt något av honom. Men som kompisen som varit i St Petersburg sa; när de kostar femton kronor styck kan man köpa hur många skivor som helst. Bästa låten är sönderspelade singeln Advertising space.

* Veckans citat: "Jag kan inte ro om ni är så där dumma". Vi satt ett gäng med vuxna och min brors treåring i en eka på land men lekte inte tillräckligt bra med honom, så han blev sur, klev ur båten och gick iväg.

* Veckans händelse: På lördag spelar Helena Paparizou på Garvaren i Ljungby. Showen börjar kring midnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0