Mitt nya schema

Nu har Försäkringskassan bestämt att jag ska ha sjukersättning i stället för sjukpenning på halvtid. Det känns ganska konstigt att en läkare jag aldrig träffat har gjort en utredning om mig men jag höll med om det mesta i papprena så det blir nog bra. Jag har skaffat mig själv ett nytt schema. Eftersom jag har skumma sovvanor är det bäst att jobba eftermiddagar. Jag hoppas jag kan sluta med sömntabletter snart innan jag blir helt beroende, men har alltid varit morgontrött så även när det stabiliseras kommer jag att tycka det är utmärkt att börja jobba framåt tolv.

Idag åkte jag med mesta fikakompisen till Öhrs lantcafé som hon pratat om i flera månader att vi måste till. Jag har aldrig varit där förut så det var en intressant ny fikaupplevelse. Svinmysigt ställe! Goda ciabbatas med mozzarella och parmaskinka. Ville ju såklart ha efterrätt och köpte blåbärspaj med vaniljsås och fick sedan se en liten lustig skål med något brunt glegg. Frågade vad det var och när expediten sa att det var en väldigt god brüllépudding måstade jag ha det också. Hon blev nog motvilligt imponerad av mig när jag hade orkat äta båda själv... Mitt nya sunda liv får börja en annan dag och gymmet öppnar den 4 september.

Kommentarer
Postat av: Maria

mmmm efterrätt!
Du får komma hit och fika med oss på vårt nyare fik som jag bara prövat när jjag var höggravid och hade för mkt halsbränna för att egentligen vilja fika.

2006-08-22 @ 19:58:59
URL: http://www.morellens.blogg.se
Postat av: Helena

Jag kan ingenting om försäkringskassan, så jag är lite nyfiken: Vad är det för skillnad på sjukersättning och sjukpenning? Är det ena "bättre" än det andra?

Jag saknar för övrigt svensk vaniljsås. "Custard" är inte *alls* samma sak, även om den har vaniljsmak :-(

2006-08-22 @ 21:10:53
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html
Postat av: Ylva

Helena. Var glad att du inte behöver ha någon kontakt med försäkringskassan. De brukar ta tid på sig. Sjukpenning får man om man är sjukskriven och sjukersättning är i stället för det som innan hette sjukpensionering, vilket innebär mindre bidrag men under en längre tid, i mitt fall till september 2008. Kolla Camillas läsdagbok och ett skitroligt inlägg om Sverige, världens tråkigaste land!

2006-08-23 @ 15:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0