När vägarna tar slut

Igår gjorde jag något fantastiskt pinsamt och roligt. Mamma skulle visa mig en ny cykelväg till stugan. Det var bara det att den slutade på en fotbollsplan och jag råkade cykla in på planen mitt under pågående match... Som tur var så var de flesta spelarna på andra halvan och jag cyklade aldrig framför målet som jag var på väg att göra. Eh, jag kan inte förklara varför jag gör sådant här, nej.

Trots att teboden i Markaryd var stängd igår åkte vi åt det hållet i alla fall, för jag hade några andra projekt. Fick äntligen se Rutehall, en helt otroligt märklig sten som verkligen har ett rutmönster, som jag har tänkt i flera år att man borde se. Var på turistbyrån i Markaryd och informerade oss mera om Rutehall. Åt med trevlig utsikt över en sjö. Badade i sjön vid folkhögskolan där jag var på konferensresa i juni. Gick en liten slinga på åsen i naturskyddsområdet Hannabad. Letade förgäves efter en enorm ljunghed som ska finnas utanför Markaryd. Letade reda på svärfars grav på Markaryds kyrkogård. Föräldrarna är bra att ha med om man letar efter saker. De tycker det är roligt. På egen hand brukar jag tycka att det är lönlöst eftersom jag aldrig vet var jag är eller vart jag ska...

Kommentarer
Postat av: Helena

"Där vägarna tar slut finner Ylva en genväg"?

He he, kan tänka mig att spelarna hade blivit lite upprörda om bollen hade studsat mot din cykel och åkt i mål...

2006-08-09 @ 23:34:33
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html
Postat av: Ylva

Ännu ett bra ordspråk om mig. Tack för det!

2006-08-10 @ 13:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0