Drömmen om mig

Idag kom jag ned för trappen lite lagom stressat när konstiga grannen hoppade upp från källaren och frågade hur det var med mina händer. "-Va?". Han berättade att han drömt att han brände mina händer. Vill inte att han ska drömma om mig över huvud taget. Jag talade om att jag skulle vara på jobbet om två minuter och rusade iväg.

Var hos kompisar som kommit hem efter en månad i Thailand och Malaysia. De visade foton från resan där de satt med roliga drinkar och stora efterrätter på var och varannan bild. Sol, sandstränder, palmer... Inte alls avundsjuk... Oh, nej. Vi som knappt har sett solen under den månaden de har varit borta.

En lärare berättade om ett skojigt misstag han gjort. En av hans elever hade vunnit en biobiljett och läraren tittade inte så noga på vad han delade ut. Senare kom han på att han råkat ge killen sin egen biljett till operan i Malmö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0