Payback-snäll

Nu ska jag försöka vara extra snäll mot sambon ett tag för han har varit det mot mig. Han fick vara chaufför igår när vi skulle till Halmstad på vernissage. Det är nog rätt jobbigt att hålla ordning på mig och tre andra tjejer. Först var vi och tittade på Ljungbykonstnären Per Ingemarssons vernissage och där fanns många tavlor som jag vill ha, ska nog köpa nåt av honom när vi tapetserat färdigt så vi vet vad vi har för väggar och färger.

Sprang i affärer i Halmstad sen. Vid såna tillfällen är mobiler verkligen en välsignelse för vi försvann ifrån varandra hela tiden och ville gå på olika ställen. Matade djuren på vägen hem och var inte hemma förrän halv sex, vilket kändes stressigt eftersom jag bjudit till tjejfest klockan sju. Sambon hjälpte mig att städa fast jag sa att han inte behövde det. Jag sprang runt och kastade in en massa saker (osorterad tvätt, post och annat) i datorrummet och sovrummet och stängde dörrarna så att inte gästerna skulle se stöket och dammsög, svettig och arg som jag alltid blir, i trosor och linne medan sambon satt på toa och städade badrummet samtidigt.

Sen kastade jag ut honom och hade hit åtta glada och glammiga tjejer. Det var trevligt, sånt borde jag göra oftare. Då blir man ju tvungen att städa också. Efter några timmar gick vi på kombinerad vernissage- och inflyttningsfest hos Per med flickvän och sen vidare på kung i baren och efterfest. Phu!

Kommentarer
Postat av: Maria

har du också kommit på att amna kan bjuda hem folk för att behöva städa? johan hälsade på igår så vi har nystädat här *s*

2006-01-29 @ 20:44:32
URL: http://www.morellens.blogg.se
Postat av: Ylva

Visst känns det mer meningsfullt att städa om nån ska se? Annars stör det inte mig så mycket att traska runt i hö och damm.

2006-01-30 @ 17:34:46
URL: http://yfronten.blogg.se
Postat av: Helena

Javisst! Vi städar hemskt sällan om det inte är nån som ska komma och hälsa på. Det hjälper ju också att vi har äckliga heltäckningsmattor: de suger upp allt damm och sen kan man låtsas att det är hyfsat rent fast det inte alls är det. Tur att man inte lider av astma...

2006-01-30 @ 23:20:15
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0