Sunnerbo Lucia och bredband

Idag fick vi se Sunnerbo Lucia på skolan. Jag missade dem på lucia för då var jag i Missionskyrkan och såg våra esteter. Sambon hade inte fått något lussetåg på jobbet men han sa att två kollegor tagit med sina små barn. Den ena var pepparkaksgubbe och den andra tomte. Pepparkakan slog tomten i huvudet så mössan trillade ned över ögonen hela tiden. Gulligt minilusse. Vi ska tydligen få Sunnerbo Lucia på julfesten också. Alltså julfest på onsdag och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Eftersom jag nästan aldrig är i lärrarummet har jag missat listorna för julpyssel. Kanske får jag vara med i mingelgruppen men jag är ju dålig på att mingla. Som i lördags som jag skrev i senaste Kulturkullan.

Idag kom vår nya dator. Den skulle levereras klockan elva och då tror man inte att de kommer före utsatt tid. Kvart över tio ringde de och då hade jag precis klivit ur sängen. Det ska bli intressant att se om vi kan installera datorn själva. Sambon har varit på Telia och frågat efter bredband och då hade de ett bra erbjudande där det ska vara billigt fram till midsommar. Tyvärr är stan full så bredbandet kan inte kopplas in förrän i april. Men varför ska jag i så fall betala? Då blir det inte särskilt billigt med den tid jag eventuellt hinner få före midsommar. Vadå fullt, förresten? Som de håller på och lovar bredband överallt så ska det väl ändå gå att få mitt inne i stan?! Vi har dragit in kablar till huset så jag trodde det bara skulle vara att anmäla intresse. Bah!

Kommentarer
Postat av: Maria

I krokslätt fick vi vänta på bredband skitlänge för det fanns inga lediga platser att koppla in oss på på stationen...
Du får ringa
o be om support om ni inte får ordning på datorn, jag hyr ut L ;-)

2007-12-17 @ 22:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0