Gamle gode LeMarc

Jag låg i soffan nyss och lyssnade på en skiva med Peter LeMarc. Varför gör han inget nytt nu för tiden? Jag tror att han skriver åt andra artister men det är ju honom jag vill höra. Han har skrivit så himla många bra texter som jag lärt mig utantill. "Men rastlösheten red oss, du blev bitter, jag blev sjuk... Vägen, vägen låter oss längta, men den far oss förbi medan vi står och väntar."

Roligast idag var att jag hittade ett bekant namn i BIBLIST, en mailinglista jag är med i. En pojkvän till en av mina äldsta kompisar. De bor i Uppsala och han jobbar på Uppsala stadsbibliotek minsann. Det är nästan kändispoäng, så många som vill jobba där.

Kommentarer
Postat av: Maria

ja, ge oss LeMarc i ett hörn... och så vill jag ha Demian i ett annat....

2007-02-06 @ 17:55:00
Postat av: Elon

PLM har haft några svåra år med personliga kriser och sånt, antagligen kommer sig tystnaden av det. För ett par år sen släppte han i alla fall en platta som farsan spelade för mig nån gång när jag var hos honom. Den lät mycket mörkare och dystrare än de tidigare. Nästan, men bara nästan, så att jag började gilla honom för det. :o)

2007-02-06 @ 23:30:43
Postat av: camilla

tack för parsons-boktipset!

kanske har du ngt östersundtips till mig också? har för mig att jag läst här att du brukar vara där. ngt trevligt för lördagkvällen den 17 mars?

2007-02-07 @ 16:32:33
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: Ylva

Jag vet att LeMarc har scenskräck. Jag lär aldrig få se honom lajv. När jag skulle se honom på Dala-Rock -93 hade han ont i halsen och ställde in. Jag blev så besviken så jag blev medvetslös och hamnade på magpumpning, eh...

Ska kolla med kompisen i Östersund om vad som händer där.

2007-02-07 @ 19:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0