Flensviol?

Vi såg en lustig efterlysning ute på en promenad längs ån. På flera ställen hade ett par satt upp lappar om att de sökte lägenhet. Det var en lång beskrivning av ett skötsamt par där han skulle läsa till präst och hon skulle söka jobb och de var rökfria och lugna och städade. Ja, ni vet, den sortens hyresgäster som nästan är lite FÖR bra. Men så på slutet hände något. Om man har en lägenhet att hyra ut ska man maila [email protected]. Vad är flensviol?! Med min associationsförmåga blir det såklart bara flensost av alltihop. Men så googlade jag och fick upp en artikel i ekuriren.se om ett drömspel om violen från Flen. Dock tycker jag att det är en lite märklig mailadress att sätta ut. När jag gick någon slags sökajobbkurs på Arbetsförmedlingen tipsade de om att inte använda för knasiga mailadresser, utan att det är bäst att ha en med för- och efternamn så att det ser seriöst ut när man söker jobb. Kanske min rosenylvaadress är på gränsen, fast det faktiskt är mina namn.

Kommentarer
Postat av: Maria

de är kanske SÅ ordentliga att de inte ens ser att det blir flensost av allt?

2007-07-25 @ 15:10:01
Postat av: Ylva

Maria. Jag tror att du har rätt.

2007-07-26 @ 14:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0