Inte som andra

"-Men du får ju fatta snart att jag inte är som alla andra!" sa jag till sambon idag, och jag tycker verkligen det efter närmare elva år tillsammans. En gång i en lågperiod sa jag till honom att jag blivit dum och då tyckte han att jag spelat bra i flera år i så fall. Det är spännande att förvåna men ibland blir det jobbigt när jag till och med överraskar mig själv. Som idag. Det var så konstigt så jag tänker inte skriva det här, möjligen senare ifall det blir något av mina desperata idéer.

Idag var jag hemma hos en kompis och vi skulle ut och gå. Deras haltande hund ville följa med och då åkte vi en bit och så fick han först vänta i bilen medan vi gick en sväng och sedan fick han följa med och gå en mycket liten runda. Jag cyklade dit och det tog tjugo minuter så jag tyckte mig ha förtjänat tårtan jag fick. Det är så nedslående att läsa kaloritabeller där det står att man måste ha sprungit tre mil för att äta en bulle...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0