Västsmåländsk metropol

"Ridklubben startade 1971 och hamnade snart på den plats där den nu finns, några kilometer utanför den västsmåländska metropolens centrum utmed riksväg 25 som leder mellan Halmstad och Kalmar." Ur senaste Hästmagazinet i en artikel om vårt ridhus och ridgymnasiet. Jag visste inte att jag bodde i den västsmåländska metropolen. Jag brukar tycka att jag bor i södra Småland, att Ljungby ligger väldigt långt söderut i landet jämfört med alla platser där jag tidigare bott. Men det är ju kul att någon kallar det metropol. Och att vi tydligen är störst i landet på hästhoppning, sett till antalet starter.

Jag hade tänkt att jag inte skulle låna några böcker på ett tag, eftersom jag köpt så många som jag ännu inte läst. Det är svårt när jag jobbar på ett skolbibliotek där vi köper in jättemycket spännande böcker hela tiden och igår tog jag hem fyra stycken. När det är höst kommer det ut mängder av nya böcker och det är kallt och fult ute och jag kan inte hjälpa till så mycket med renovering men sambon tycker visst att jag ska vara hemma ändå, så då får jag läsa, läsa, läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0