Inbrott

Imorse ringde sambon och berättade att det varit inbrott hos våra stuggrannar. De har larm som är kopplat till mobilen så att de genast får veta om någon går in i huset. Nu hade larmet gått och den danske grannen ringde sambon och en annan granne åkte dit och spärrade vägen. Sambon var ute på biljakt för de hade kört iväg genom skogen. Vet inte riktigt hur det gått till eftersom det är återvändsgränd och, som sagt, grannkillen stått i vägen men nu var de på något sätt ute och jagade dem på vägen. Varför ringer han och berättar det för mig? Jag hade mått bättre av att inte veta. Nu blev jag ju bara orolig när jag hörde att de och polisen försökte köra efter inbrottsjtuvarna. De fick inte tag i dem men jag ringde sambon och fick veta att han var tillbaka på jobbet.

En annan grej jag funderar över är ett sms jag fick från pappa imorse. "Jaha..." stod det. jag kommer inte ihåg vad jag skrivit och inte ens att jag gjort det med det numret. Mina föräldrar skriver ofta sådär kryptiska sms och ibland flera dagar efter att jag messat. Jag kommer väl inte ihåg allt jag skriver heller. De kan skriva "Va?" och jag har verkligen ingen aning. Nu har jag tre mobiler, varav två urgamla, men snart ska det bli ordning och bara en mobil och enbart det gamla numret. Jag har ett tillfälligt nu innan Glocalnet porterat det gamla från Telia. Ska bli intressant att se om de kan göra det utan en massa trassel.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Raderar du alla dina SMS efter du skickat dem? Annars finner du ju dem i skickat.

2008-04-03 @ 17:15:26
URL: http://verkspolarna.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Ja, jag raderar allt så fort som möjligt. Tycker inte om att ha en massa jox i mobilen.

2008-04-03 @ 17:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0