Grek och cheers

På bussen fick jag veta att det var bäst att ha bälte, dels för säkerhetens skull såklart men även för att om bussen blir stannad av polisen så kan man få böta och den som inte är bältad får betala 1500 kronor. Väl i Göteborg träffade jag kompisen som tog med mig till en grekisk restaurang som vi testat förr. Oxfilén var god men tyvärr lite för välstekt för mig och jag var för hungrig för att skicka ut den. Eftersom det var för lite mat tog vi varsin banana split också. Sedan gick vi till puben Cheers som börjar bli mitt stamställe nu. De tre senaste gångerna jag varit i Göteborg har jag hamnat där. Vi var där bara i ungefär en halvtimme och jag hällde raskt i mig tre Rosa Pantern-drinkar för att de är så himla goda. Sedan tog jag bussen till Källarbacken och kompisen jag ska bo hos och festivala med. Ja, just det, på centralens pressbyrå hittade jag nyheten Plopp med tuttifruttismak. Skumt. Min vän verkar inte lika intresserad som jag av glass för han vet inte ens vad Lejonet & björnen är. Jag talade om var man kan äta glass, våfflor och pannkakor i Göteborg och det är han som är härifrån.

Kommentarer
Postat av: Elon

Haha, men nåt ska man ju ha kvar att utforska i sin hemstad.
Fast, om jag ska säga nånting positivt om Linköping så blir det Bosses glass. Mycket bättre än så kan det inte bli.

2008-02-12 @ 22:07:28
Postat av: Ylva

Bosses glass? Varför har ingen visat mig den i Linköping?! Måste jag åka dit eller finns den någon annanstans?

2008-02-13 @ 17:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0