Axe dark temptation

Jag är ganska befriad från reklam eftersom vi inte har så många TV-kanaler och blir barnsligt förundrad när jag är hemma hos en kompis som har femman. Senast visade de en fruktansvärt märklig reklam för nya Axe dark temptation. Den luktar tydligen faktiskt choklad, men ännu konstigare är hur de kan komma på idén att göra reklam med en kille som förvandlas till choklad och så börjar tjejer att tugga på honom. Är inte det aningens rasistiskt? Eller är det bara jag som får associationer till mörkhyade killar? Visserligen är det positivt att de blir oemotståndliga men det känns ungefär lika politiskt korrekt som all reklam som blir fälld för att de använder lättklädda och storbystade blondiner, som inte har något som helst med produkten att göra, för att locka kunder. En sådan här darktemptationreklam skulle inte kunna förekomma i svensk reklam. Fast nyfiken blir man ju och jag måste få lukta på den där deon. Om den luktar gott köper jag till sambon, jag gillar ju choklad.

http://www.youtube.com/watch?v=lCZ-6y2UEfM

Kommentarer
Postat av: Helena

Det är ju inte det att killen är mörkhyad, utan gjord av CHOCKLAD! För det vet ju alla att tjejer inte kan motstå en chokladbit. (Association: Choklad är bättre än sex! Så varför reklamen skulle funka på killar är något oförståeligt, men den kanske riktar sig till flickvännerna som liksom du kanske vill köpa den till killen...)



Jag såg aldrig filmen som rasistisk, men däremot obehaglig just för att de tuggade på den stackarn och drog av armar och andra bitar. Läskigt....

2008-06-21 @ 00:24:33
Postat av: Ylva

Jag fattade också att det är meningen att tjejer ska gå igång på chokladlukten, men chokladkillen ser ju så sinnessjuk och otäck ut och det är jätteläskigt när de bryter av honom kroppsdelar. Förresten har jag köpt deon nu och den luktar gott men inte choklad.

2008-06-21 @ 22:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0