Kulturfyran

Veckans kulturfyra från http://kulturbloggen.com/?p=8733

1. Just nu lyssnar på en recensionsskiva av New Orleansmusikern Allen Touissant. Vad betyder jazz för dig?

2. Vad betyder musik för dig?

3. När jag gick i lågstadiet ville jag spela piano, men det fanns ingen kommunal musikskola så det var bara de allra mest musikaliskt begåvade som fick spela musikinstrument och alla måste börja med blockflöjt något år först. Jag klarade inte testet och fick inte börja spela. Spelar du något musikinstrument?

4. Eftersom vi ska få besked om domen i målet mot Pirate Bay undrar jag också: hur lyssnar du på musik nu för tiden? På datorn? I mp3spelaren? På skivor?

1. Ingenting. Jag ogillar jazz. Möjligen kan jag tänka mig att lyssna på jazz live, men annars blir jag mest arg om jag tvingas till det.  
2. Mycket. Jag lyssnar ofta på musik hemma och att gå på konserter är det roligaste jag vet.
3. Nej, jag är tyvärr omusikalisk. I trean försökte jag spela blockflöjt men jag lärde mig aldrig noterna, bara som bokstäver. Jag lånade en notbok av en kompis och skrev bokstäverna ovanför. Jag tror också att det var i trean vi hade körsång. Det var kul, men så tog fröken livet av sig och vi fick ingen ny.
4. Jag lyssnar på radio, i datorn, CD, MP3, kassettspelare i stugan, live, allt jag kan.

Kassettbandspelare
www.tpb.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0