Bokfrågornas ABC

Det har redan kommit en ny avdelning av bokfrågor, nu bokstaven F, hos
http://lillaosblogg.wordpress.com 

1. Frihet är viktigt och böcker handlar inte sällan om längtan efter detsamma. Berätta om en bok som du tycker handlar om frihet!

2. Böcker blir ofta film. Vad gör du helst och oftast först, ser filmen eller läser boken? Brukar du se filmatiseringar av böcker du läst?

3. Berätta om en riktigt bra filmatisering av en bok!

4. Jag vill att du uppmärksammar en författare som du tycker får på tok för lite utrymme.

1. Bryta om av Åsa Anderberg Strollo. Minna är bara sexton men måste ofta ta hand om sin psyksjuka mamma. Hon söker friheten ihop med pojkvännen Eddie, men skäms över att inte vara hemma och hjälpa mamman mer.

2. Ofta är det ju så att jag läser boken och sedan vill jag se filmen.

3. I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell.

4. Min favoritförfattare är Jodi Picoult och henne hör man inte talas mycket om i Sverige, förutom att Allt för min syster finns på film.

Allt för min syster


Kommentarer
Postat av: Pia

Visste inte att Allt för min syster fanns på film? Den måste jag se.. Boken var jättebra! Tyvärr blir jag ofta besviken på filmer som är baserade på böcker.. Men som tur är har jag väldigt dåligt minne så har det bara gått ett halvår sedan jag läste boken så funkar filmen utmärkt!!! ;o)

Ha ett riktigt gott nytt år och hoppas att du orkar fram till tolvslaget, trots att partyt startar redan klockan fem!!

2009-12-31 @ 16:31:46
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Ylva

Pia. Jag har inte sett filmen men vill. Vi höll ut till tvåtiden på festen, duktigt.

2010-01-01 @ 14:16:03
Postat av: Lilla O

Jodi Picoult vill jag också läsa. Nog med boktips nu! Hjälp vad min vill-läsa-lista har vuxit sedan jag börjat läsa bokboggar!

2010-01-02 @ 17:31:40
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0