Kulturkullan

Vecka 5

* Läser: Svenska sång- och rockpoeter 3 av Bengt & Joel Eriksson. Jag har läst de två första delarna och tycker att det här är en trevlig samling texter av far och son Eriksson, båda musikjournalister. I den här sista delen får man läsa om, som jag tycker intressanta, Peter LeMarc, Tomas Andersson Wij och Dan Viktor + sju andra artister och sista kapitlet "nya kvinnliga sångpoeter. " De skulle kunna göra den här serien så  mycket längre men har tydligen valt att stoppa här.



* Lyssnar på: Greatest hits med Britney Spears. CD från 2004. En skiva som jag råkade köpa för att det var två för 99 på Maxi (och jag hade 50 kr i rabattcheck). Det här är inte en sorts musik jag brukar lyssna på, men ibland är det kul att ha något mer disco än alla svenska svårmodiga män jag omger mig med. Jag tycker faktiskt om en del av hennes tidiga låtar som Oops!... I did it again, ...Baby one more time och Born to make me happy. De är liksom en stor del av 2000-talets början.



* Veckans citat:
"Varför gjorde du slut med honom?"
Sa min kompis för andra gången när vi såg en av stans kufar på puben.

* Veckans händelse: Ossler på Café De luxe i Växjö på fredag. http://www.kafedeluxe.se/?event&id=593

http://media.hd.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0