Första pojkvännen

Jag har förträngt vad jag trodde då
jag skulle minnas hela livet
saker vi lovade innan jag satt där
och grät, ensamt och övergivet

Jag trodde det alltid skulle vara vi
men våra liv gick isär
kanske var det meningen så
för att bli dem vi nu är

Vi lekte en sommar, vi hade väl två
och vi var dumma och unga
vi älskade varandra så gott vi förstod
men dagar blev långa och tunga

Och jag drog iväg på mitt eget sätt
när saker blev svarta och svåra
jag kunde inte dela på allt
mina rädslor blev aldrig våra

Men du kommer alltid finnas där
trots att jag ibland glömmer ditt namn
en del av mitt hjärta följde med
när du lämnade min famn

Magnus Westlund
http://www.facebook.com/people/Magnus-Westlund/731113191

(Jag har gått ur facebook men googlade.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0