Medister

Idag har jag lärt mig att medisterkorv främst säljs i södra Sverige och Skåne samt att den är något smalare än falukorv. Detta har jag fått från Wikipedia som jag kollade efter att ha köpt fel och råkat få två svin(!)dyra korvar. När jag trodde att jag köpte två för 20 blev jag konfunderad när jag kollade kvittot och de kostade 93,80 tillsammans. Jag cyklade tillbaka och kollade och kvittot stämde, jag hade inte sett den lilla pilen mot hyllan ovanför som såklart var tom på billiga korvar. Nu får vi äta exklusiva medisterkorvar här, smått onödigt med tanke på att jag nästan kraschade månadens matbudget redan inför sista april.

unghane medister
www.unghanen.dk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0