Temperaturväxlingar

Det är svårt att klä sig när det är så varmt på dagarna men fortfarande kallt på nätterna. Det kändes aningen svalt när jag cyklade hem vid ett inatt i min kjol som går ned till knäna och bara ben, möjligen för att det var +3 grader.

Det är vid den här tiden på året man kan se tjejer i bikini och pensionärer och invandrare med täckjacka. Jag såg ett par thailändare häromdagen, iklädda vinterkängor, dunjackor, mössor och lovikavantar, när jag cyklade utan jacka.

Snart ska jag cykla till stugan. Det är 16 grader i skuggan och jag tar linne och shorts. Kanske inte så här korta...


http://microkitten.com

Kommentarer
Postat av: Pia

Ja den här tiden på året är det riktigt kul att sitta på stan och titta på folk. Vi har definitivt inte sommarvärme än, men trots det är det en salig blandning av det du nämnde.

Dessutom har mjukglassförsäljningen kommit igång.. Men jag anser att glass ska ge svalka, inte gåshud!! ;o)

Ha en skön söndag!

2009-05-03 @ 10:36:21
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Ylva

Pia. Sant, glass ska inte ge gåshud. Jag råkade ut för det idag för när jag väl satt på glasstorget var det molnigt, fast det varit varmt och fint precis innan.

2009-05-03 @ 19:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0