Kulturkullan

Vecka 41

* Läser: Damernas detektivbyrå av Alexander McCall Smith. Jag har tagit hem den här förut men inte kommit mig för att läsa den, men nu, nu ska jag lyckas. Den skrevs redan -98 och det har kommit nio delar på svenska så jag har en hel del att läsa ikapp om jag gillar det. Än så länge har jag bara läst första kapitlet men det känns sådär mysigt och småroligt som alla säger. Det är kul att det är en man som skrivit på det här chicklitta sättet och att detektivbyrån ligger i Botswana, ett land som jag inte vet mycket om.

www.damm.se

* Lyssnar på : Roger Rönning, ett tips från Smålänningen. Jag tycker ju ofta om män som sjunger på svenska och det här låter lite som Adolphson & Falk. Han har hållit på sedan -77 och gjort tolv album, så även här har jag mycket att ta igen. Jag har aldrig hört talas om mannen förut, men det här är absolut något för mig. Mjukpop.

* Veckans citat:
"Rökning dödar. Om du dör har du förlorat en mycket viktig del av ditt liv."
Brooke Shields, ur Lilla Idiotboken

* Veckans händelse: Bill & Bull band på Tannåkers bygdegård kl.18 på lördag.
http://www.ljungby.se/Ljungby-turistbyra/Evenemang2/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0