Kulturkullan

Vecka 31

* Läser: Hungerspelen av Suzanne Collins. Det här verkar vara en otäck ungdomsbok men än så länge känns det inte riktigt som något för mig för jag är inte så intresserad av framtidsskildringar. En lustig grej är att den påminner mig mycket om Blod och död av Jens Ganman, men jag tror knappast att Collins läst honom. Historien går ut på att 24 deltagare i en TV-sänd serie ska döda varandra och den sista överlevande vinner.
 
Hungerspelen
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163861038


* Lyssnar på: Under hattenwww.myspace.com/baltzar. Under hatten hör till genren akustisk och är en kille från Kristianstad som sjunger fint till gitarr.

* Veckans citat:
-Where are you going?
-Crazy!
-I´m going with you.
(Från en engelsk komediserie, som jag inte minns vad den heter.)

* Veckans händelse: Karl-Oskardagarna i Växjö 6-7 augusti, med gratisfestivalen Rix FM.
www.karloskardagarna.se och http://www.rixfm.com/festival/turneschema/vaxjo 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0