Dag 7: Min bästa vän

Jag har bara bra vänner, men jag ska berätta om en av mina första vänner. När jag var liten bodde vi i radhus och ofta gick vi bara ut på vägen utanför och träffade andra barn. En dag sa grannkillen att det flyttat in en ny flicka på vår gata. Jag träffade henne och sa på fyraåringars självklara vis "Hej! Ska vi leka?". Vanja var lika gammal som jag och ville leka.

Tyvärr flyttade Vanja till byn Garpenberg ett par mil bort när vi skulle börja skolan, men vi fortsatte att träffas och sova över hos varandra. Vanja gillade Elvis Presley och Europe. Vi lekte ofta i dalen bakom deras hus eller inomhus och då var det gärna papper, pennor, lim och grejor inblandade. När vi ritade pengar tog det längre tid än till själva affären vi skulle ha dem till... Men vi hade alltid roligt tillsammans och jag önskar alla ungar en egen Vanja.

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Ja som barn var det så mycket enklare att skaffa vänner. Man bara lekte :)

2010-12-07 @ 16:52:34
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Ylva

Ja, det är svårt att bara gå fram till någon på det sättet nu.

2010-12-07 @ 20:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0