Bokfrågornas ABC

Hos Lilla O har vi nu kommit fram till bokstaven J:

http://lillaosblogg.wordpress.com/

  • Jag tycker att det är svårt att läsa böcker skrivna i jag-form då det krävs en del av författaren för att det ska bli bra. Berätta om någon bok skriven i första person som du gillar eller inte gillar.
  • Berätta om en bok om eller av en journalist.
  • Jante styr Sverige och jag vill att du berättar om en bok där jantelagen gäller.
  • Vad jiddrar du om? Det hade jag en elev som brukade fråga när han tyckte att jag snackade obegripligheter eller ren skit. Berätta om en bok som du tycker är rent jidder.

  • Jag tyckte om Kärlek och stålull av Lisbeth Pipping. När man skriver en självbiografi kan man använda jag naturligare än i en roman.
    Kärlek och stålull : att växa upp med en utvecklingsstörd mamma


    David Bogerius är journalist och har skrivit biografin om Noice; Bedårande barn av sin tid.  

    I Finns inte på kartan blir de upprörda i den lilla byn Bruseryd när journaliststudenten Frida kommer och skriver negativt om byn, som om hon tror att hon är något.

    Jag tyckte jättemycket om Mikael Niemis Populärmusik från Vittula men nästa, Svålhålet, var inte alls bra.


    Kommentarer
    Postat av: Lilla O

    Om jag inte gillar personen fixar jag inte att läsa i jag-form.Tror att det är därför jag ibland har lite svårt för självbiografier.

    2010-01-27 @ 17:33:06
    URL: http://lillaosblogg.wordpress.com
    Postat av: simone

    Håller med dig, har väldigt svårt med böcker i jag-form :)

    2010-01-27 @ 19:17:01
    URL: http://fattybom.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0