På stan

Vi har äntligen fått en ny offentlig toalett ute på stan. Äntligen säger jag för att politikerna har diskuterat eventuell plats i flera år. 

Den hamnade på samma plats som den de rev. Än så länge är det staket runt men det ska bli invigning nästa vecka. Undrar vem som ska premiärbajsa. 

Här ska Subway öppna alldeles snart. 

Första delen av centrumrenoveringen, "trasmattan", är färdig. Snyggt tycker jag, men maken har redan snubblat på de ojämna stenarna så det känns inte jätteanpassat för funktionshindrade. 

Här kommer vi att få en ny restaurang (typ nummer arton i ordningen) på hela nedervåningen. När jag åkte förbi i lördags stod det två polispiketbussar utanför och jag hoppas att inte de nya ägarna hamnat i trubbel redan före öppning... De förra ägarna försvann plötsligt skumt utan att betala hyran för lokalen.

Kommentarer
Postat av: Vicky

Kul med lite Ljungby-uppdatering :)
Många restauranger har gått dåligt i lokalen på sista bilden, vågar man hoppas att det går bättre nu!?

Svar: Ja, jag gillade Zeus som låg där förut, men sedan har det mest varit obskyra pizzerior med skum sidoverksamhet (illegala spelautomater, bordell och andra rykten har jag hört).
Ylva

2012-11-12 @ 22:30:05
URL: http://bockeretc.blogspot.com/
Postat av: livet

plötsligt händer det.....

rejäl upprustning

Svar: Ja, det är kul när det händer. Jag tror att Centrumplanen är i ett tioårsperspektiv.
Ylva

2012-11-13 @ 09:42:15
URL: http://www.livetarinterattvist.blogspot.se/
Postat av: Anonym

haha premiärbajsa, det måste väl vara nått kommunalråd typ ? :)

Subway, grattis, det är gött

Svar: Ja, jag tänker mig Eskil Erlandsson, det vore kul!
Ylva

2012-11-13 @ 11:18:40
Postat av: Znogge

Hmmm... Finns nackdelar med att vara en offentlig person! På torget i stora staden finns en ny offentlig och bemannad toalett. Så otroligt ren och fin. Annat än de sunkiga varianter man fått hålla till godo med hittills...

Svar: Ja, ofta blir ju tyvärr toaletter äckliga. De kunde inte ha den fina på busstationen öppen för att det blev så grisigt där.
Ylva

2012-11-13 @ 15:56:12
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0