Vernissage med Lasse Åberg

Idag var det vernissage på Ljungbergmuseet. Lasse Åberg invigde utställningen Seriekopplat som har tavlor lånade från hans museum. 
 
Det var många som var där och tittade. 
 
Pontus Ljungberg välkomnar Lasse Åberg och Sture Hegerfors som är president i Svenska Serieakademin. 
 
Lasse poserar för Smålänningen. 
 
Haha, jag har varit på vernissage med Åberg förut. För ungefär 25 år sedan ställde han ut i Stjärnsund och jag minns att han stod utanför på trappan och rökte när jag gick förbi med min moster och en kusin. "Vad gör han?" frågade min lilla kusin. "Han gör det där dumma som morfar gör" svarade min moster. 

Kommentarer
Postat av: znogge

En man med många strängar på sin lyra :-)

Svar: Ja, vår danske vän var avundsjuk på mig som var på vernissagen för han älskar Sällskapsresanfilmerna.
Ylva

2015-03-28 @ 20:26:34
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Åh vad coolt! Ja, förutom det där med rökningen då... :-)

Svar: Jag blev väldigt nöjd när jag råkade hitta Åberg med en journalist.
Ylva

2015-03-29 @ 10:32:31
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0