Artiga engelsmän

Till och med lodisarna i England är artiga och jämförelsevis är vi ganska otrevliga i Sverige. Jag går ständigt in i människor i England för de har något slags vänstertrafik även när de går, men om man stöter in i någon så ber hen om ursäkt! Båda säger sorry eller excuse me och gärna darling eller dear om någon står i vägen. Det är så sött!
 
Galet ställe med mycket folk. (Kopplingen till inlägget är England.) 
 
 
Redan på tåget hem från Kastrup retade jag mig på dumma svenskar som satt med väskor på sätet bredvid fast tåget var fullt och sedan såg de sura ut när man frågade om det var ledigt och svarade inte utan slet bara bort väskan! 
 
Maken och hans lilla engelska mormor. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Artighet och ett vänligt ord kommer man långt med men det är tyvärr ingen självklarhet för alla tråkigt nog. Vilken fin bild på maken och hans mormor.

Svar: Jag brukar tro att vi är ganska artiga i Sverige. Själv tackar jag till exempel väldigt ofta på jobbet i brist på bättre ord.
Ylva

2015-11-10 @ 20:45:12
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0