Äventyr i Christiania

Jag trotsade fotoförbudet i Christiania (som mest gäller Pusher street och knarksäljarna) och promenerade omkring på nya ställen. Förut har jag inte varit i bostadsområdet så det var spännande.
 
På en del ställen var det riktigt vackert.
 
Eftersom man får göra lite vad man vill i Christiania krävs det rejäla avspärrningar för att man ska låta bli gräset (!).
 
Jag är osäker på om Christiania fortsätter på andra sidan en bro jag gick över, men det var samma typ av hemmabyggen och så dök det upp en fakirskola.
 
Jag gick vilse inne i stadsdelen och blev glad när jag kom tillbaka till centrum och utescenen Nemoland. En haschtomte pekade ut vägen åt mig när jag försökte gå genom hans trädgård...
 
De hade en utställning av unga och jag tänker att de verkar lite skadade där. Det är synd att den från början fina idén att leva fritt mest har kommit att handla om hasch.
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Hade ingen aning om att där var fotoförbud! Har fotat det mesta där. Gjorde ett arbete om Christiania när jag gick på gymnasiet och vi förevigade det mest heliga ;-)

Svar: Det har blivit lite hemligare med handeln och de gömmer sig bakom nät.
Ylva

2016-05-14 @ 22:15:24
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Haha! Gillar dom rejäla avspärrningarna :-)

Svar: Man fattar liksom att man inte får gå in där! :-)
Ylva

2016-05-16 @ 10:59:04
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0