Marknadsknarkad

Jag har missat de största julmarknaderna här i närheten; Åminne nära Värnamo, Huseby nära Växjö och Wapnö nära Halmstad. Men nu har jag varit i Köpenhamn och fått så mycket julstämning så att det räcker för hela december! 
 
Min danska kompis tog med mig på en hantverksmarknad i Nörrebrohallen och där var det ganska fritt från julprylar. 
 
På Tivoli öser de på med lampor och glitter! 
 
H.C. Andersen julmarknad vid Ströget.
 
Christmas market vid Ströget. 
 
Jag älskar när de säljer saker i valv! I England brukar de ha små restauranger i hål i väggen och här har de julsaker.
 
Julmarknad på Kongens Nytorv och så har de gjort en jätteadventskalender av Hotel D´Angleterre (orkar inte kolla upp stavningen nu.) 
 
I Nyhavn som redan är trångt nog hade de satt upp små bodar längs med hela vägen. 
 
Och så själva Ströget. Jag har inte handlat något annat än mat och dricka, men det är mysigt att bara gå och titta på allt juligt. 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Ett besök i Köpenhamn blir man sällan besviken på! Tivolis marknad brukar vara fin den med.

Svar: Nej, det är alltid kul där. Men jag hade tänkt åka hem tidigare pga dåligt väder. Det passade inte med hämtning vid tåget så jag gick en sväng på Tivoli på söndagen också före hemfärd. :-)
Ylva

2017-12-04 @ 21:25:11
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Visst är det härligt med alla juleljus! Behövs verkligen efter mörka november :-)

Kul idé med adventskalendern på det där hotellet (hur det nu stavas... ;-) ).

Svar: Visst är det en fin kalender! Tyvärr hann jag inte se någon lucköppning.
Ylva

2017-12-05 @ 09:25:42
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ami

Det är alltid så mysigt att gå på julmarknad i Köpenhamn!

Svar: Ja, det är det! De har lite andra saker än i Sverige, som fläskestegsandwich. :-)
Ylva

Postat av: Gunilla

Alltid mysigt med julmarknader, men man saknar ju snön för stämningens skull :)

Svar: Jag gillar att gå på julmarknad och det är klart att det ska vara snö helst!
Ylva

2017-12-05 @ 11:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0