Kanngalan

Igår var vi på Kanngalan, Ljungbys gala för företag, med ungefär 300 gäster. 
 
Jag ville att en kompis skulle ta kort på oss innan vi gick, men det hanns inte med utan hon gjorde det när vi promenerat till Garvaren och jag redan hade hunnit få håret oredat och blivit svettig, men maken är fin i alla fall. 
 
Det var fint arrangerat med kandelabrar och uppklädda gäster. 
 
Förrätt; lax från Toftaholm.
 
Huvudrätt; oxkind från Gästgivaregården.
 
Efterrätt; chokladmousse från Harrys.
 
Här presenterades maten och sedan var det prisutdelning (som jag tydligen inte tog några kort på). 
 
Sedan försökte jag ta kort på mig OCH maken OCH bandet Uncover men det gick ju jättedåligt. Ni får tänka er att vi hade kul på dansgolvet i alla fall. Det braa med sådana här bilder är att jag inte behöver fråga någon om lov att lägga ut dem eftersom de är så suddiga så att ingen är identifierbar. Det var en riktig höjdarkväll med välförtjänta priser, ljuvlig mat, glada människor och härlig stämning! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vilken härlig kväll på alla vis! Jag tycker att bilden på er båda blev väldigt bra :D

Svar: Tack! Jag hade faktiskt en prydlig frisyr när vi gick hemifrån. Bilden på dansgolvet gillar jag. :-)
Ylva

2018-10-06 @ 13:24:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ami

Jag kan tänka mig att ni hade en jätterolig kväll :)

Svar: Ja, det var väldigt roligt! Vi gick med en av makens kollegor och hans fru och representerade deras företag.
Ylva

2018-10-06 @ 15:31:55
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Lena i Wales

NI är fina båda två, tycker jag!
Och vilken fest, och vilken mat!

Svar: Tack! Det var närproducerat och väldigt gott alltihop, fast jag blev lite rädd när de sa att det var wasabi och kapris i...
Ylva

2018-10-07 @ 10:56:54
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vilken härlig Kaningala! ;-) Ni är jättefina båda två :-)
Sista bilden är ju hur kul som helst - dom misslyckade blir ofta lyckade ändå på sitt vis tycker jag :-)

Svar: Galan var fin men inte så kaninig. Misslyckade bilder kan ju bli bra på sitt eget lilla vis. :-)
Ylva

2018-10-08 @ 11:14:14
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunillan

Det var en fin bild, på er båda. Hellre lite liv i en bild än stelt uppställda :)

Verkar som en trevlig kväll, men mycket gott att äta

Svar: Visst är det kul med livliga bilder! Jättetrevligt på alla sätt förutom att jag tvingades kallprata med några personer jag inte gillar...
Ylva

2018-10-09 @ 13:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0