Fikaprovning

Jag råkade boka in mig på fikaprovning i en närliggande by. Först tänkte jag cykla dit, men det blåste för mycket så jag fick ta bilen. 
 
Det här är mysiga hembygdsgården i Ivla. 
 
Det är en tjej som har ett eget företag som gör sockerfria kakor som hade pop-up café här. 
 
Vi fick prova fem olika kakor och idag var de även veganska. Tyvärr är det inte i min smak och jag saknade verkligen något sött, men det var en trevlig idé med kakprovning! Den senaste tiden har jag provat flera vegan- och nyttiga alternativ men jag ger upp det nu, för jag blir bara besviken. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Man ska äta det som passar en själv. Så är det bara :D Men idén, den var kul!

Svar: Det är ju bra att det finns olika alternativ för dem som inte tål till exempel gluten eller laktos, eller vill ha sockerfritt. Men jag älskar ju fett och socker!
Ylva

2019-06-09 @ 20:50:39
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Dom SÅG goda ut i alla fall :-)

Svar: Ja, och de är fina, men du ser att de är mörka och jag är inte så glad varken i mörk choklad eller dadlar.
Ylva

2019-06-10 @ 11:04:20
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Just fikabröd... ja det är ju säkert ett bra alternativ, men dom få gånger jag fikar så vill jag ha nått riktigt gott :)

Däremot måste jag säga efter att ha bjudits på vegan/veg mat många gånger nu av ena dottern, det kan däremot vara riktigt gott :)

Svar: Jag låter hellre bli än att äta något jag inte tycker är särskilt gott om jag ska fika. Jag tror dig inte, eftersom jag knappt gillar några grönsaker, men faktiskt har maken fått mig att börja äta spenat som sallad. :-)
Ylva

2019-06-10 @ 14:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0