Invigning, vernissage och annat

Idag har det hänt mycket här! Denna vecka har jag hand om kommunens instagramkonto, men jag får inte göra reklam där så en del grejor gör jag bland annat för att kunna blogga om dem. 
 
På lördagar har vi torgmarknad. Jag köpte inget men gick och tittade på alla fina blommor. Nu ser jag att det ser ut som om hela huset har öppnats på gaveln för att sälja blommor, vad lustigt! 
 
Det var vernissage på konsthallen för sommarutställningen med sju olika konstnärer. Jag gillade de flesta tavlorna och det är ganska ovanligt när det är så många olika stilar och tekniker. 
 
Det var invigning av Espresso House och fullt med folk fast det inte ser ut så, många satt utomhus. Espresso House är fint och dyrt! Det är synd att de lokala kaféerna försvinner men kul att få lite storstadskänsla. 
 
Jag förvånade mig själv och valde en vegan frapino, för att det lät gott med blåbärsskog, men blev besviken för den var blaskig och smakade mest kokos. Jag tycker om kokos men inte när jag förväntar mig blåbär. Nästa gång blir det nog det säkra kortet frapino med jordgubb och vit choklad som jag vet att jag älskar! 
 
Dollar store firade 20 år. Jag handlade en del, men inget särskilt erbjudande. Jag smakade inte ens på tårtan, för jag var ännu mätt efter frapinon och är inte så glad i sådan där tårta med en massa grädde och marsipan. 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Kedjor i all ära men jag föredrar lokala konditorier.

Svar: Tyvärr kursade det gamla anrika konditoriet som låg där innan och jag är glad att det kom ett nytt fik och inte något helt annat där.
Ylva

2019-05-25 @ 22:33:28
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Haha! Den där första bilden blev verkligen en lurig en - kul! :-)
Coolt att du instagrammar åt kommunen! Ett hedersfyllt uppdrag.

Svar: Jag gör ofta reklam för kommunen, synd att de inte sponsrar mig... Nu blev jag medlem på Espresso House och ska få var tionde dryck gratis, men det kommer att ta tid...
Ylva

2019-05-26 @ 10:28:25
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0