Kristi himmelsfärd

Det här är en lite mesig ledig dag för mig, för jag ska jobba imorgon, men igår bjöd vi in grannarna på grill vid stugan. Vi åt inne, för det blev för kallt och blåsigt att sitta ute på kvällen, men det var mysigt ändå. 
 
Maken håller på med båtrenovering, här med hjälp av en höna. 
 
Om den stora båten inte hinner bli färdig för sjösättning i år har vi en liten träbåt också (och en plastbåt). 
 
Jag lämnade maken i stugan och körde hem till stan och på vägen åt jag middag på Max och provade deras nya lyxshake banana split som var god! 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Även om det bara blev en kortare ledighet så är en dag inte att förakta!

Svar: Såklart trevligt med en ledig dag mitt i veckan! Men har jag fyra dagar på rad vill jag åka iväg.
Ylva

2019-05-30 @ 17:41:46
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Härligt att båtsäsongen snart är här! :-)
Sån tur maken har att han har höns som hjälper till... ;-)

Ha en finfin fredag!

Svar: De är där oftare än jag! Han brukar släppa ut dem när han kommer ut till stugan varje dag för att mata djuren. Vi saknar en fin tupp vi hade som brukade ligga utanför garaget och titta när han jobbade. :-)
Ylva

2019-05-31 @ 09:49:34
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vilken bra hjälpreda maken har när han renoverar båten :)

Svar: Ja, de gillar att sortera skruvar. :-)
Ylva

2019-05-31 @ 11:46:54
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0