Doug Seegers

Idag gjorde jag något förvånande med tanke på att jag inte tycker om countrymusik; gick på konserten Country Christmas med Doug Seegers och Ceciliakören i Växjö domkyrka.
 
Jag och väninnan gillar Doug och det är väldigt stämningsfullt i kyrkan. 
 
Det var riktigt fint och känns bra att överskottet går till Erikshjälpen som är med och arrangerar julkonsertturnén. 
 
Ur dagboken 891127: Hoppas att det blir strejk. Jag skulle inte alls ha något emot några så gott som skolfria dagar. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Då var det bra att du överraskade dig själv ;-) Själv hade jag inte haft något emot en skolstrejk just nu ;-)

Svar: Det var ju inte så lojalt av mig när mina föräldrar jobbade på skolan att vilja att de skulle behöva strejka... :-)
Ylva

2019-11-28 @ 10:07:54
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lisa

Låter riktigt mysigt att gå på julkonsert även om det var countrybetonat :)

Svar: Det var det verkligen! Domkyrkan är så fin också, med bra akustik.
Ylva

2019-11-28 @ 11:58:39
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunilla

TUr du inte strejka konserten bara för att det var country :)

Svar: Haha! Ja, jag gillar julkonserter även fast det är lite tidigt, men det är ju i alla fall snart advent.
Ylva

2019-11-28 @ 13:30:11
Postat av: Ami

Jag gillar country så den konserten hade nog passat mig :)

Svar: Du hade nog gillat den. Det blir lite blandat med gospel och annat när det är julmusik.
Ylva

2019-11-28 @ 20:28:52
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Trevligt med konserter! Country är inte riktigt min grej heller, men när vi bilar i USA försöker jag hitta hästjazz på radion, där känns det helt rätt :-D

Hoppas det blev strejk! Att få lite lediga dagar är ju inte dumt :-)

Svar: Hästjazz! Låter helt galet, men säkert passande i USA. :-) Det blev ingen strejk, men någon gång var det nära och jag tog med skolböcker hem för att kunna plugga.
Ylva

2019-11-29 @ 10:06:37
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0