Kronobergs bokmässa och pubrunda

Igår åkte jag och en Göteborgsvän, som var här på besök, till Växjö för att gå på Kronobergs bokmässa. 
 
Vi lyssnade på slutet av en föreläsning om Rwanda, gick runt på mässan på stadsbiblioteket ett tag, men tröttnade snabbt på att vara kulturella. Han jobbar på biomedicinska biblioteket och vi ville vara lite lediga från bibliotek så vi gick på pubrunda i stället. 
 
Mitt favoritställe Kafé Deluxe var trevligt, men tyvärr var rockbaren Bullet bar stängd.
 
Efter några andra pubar gick vi och åt på nyöppnade Blackstone steakhouse som är fint och dyrt! 
 
Man får grilla köttet själv på en 400-gradig sten och vi åt kalvbiff som var helt fantastisk! 
 
Ur dagboken 891124: Våran klassfest idag var dålig. Jag ska nog inte skriva så mycket om den. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Låter jätteroligt. Caféet ser ju riktigt mysigt ut :) Synd att rockbaren var stängd

Svar: Jag får kolla upp rockbaren nästa gång jag går ut i Växjö. Vi hade väldigt kul! :-)
Ylva

2019-11-24 @ 17:04:27
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Znogge

Så got maten såg ut!

Svar: Blackstone finns på flera ställen och jag kan verkligen rekommendera det!
Ylva

2019-11-24 @ 17:20:34
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Såg gott ut! Trist bara att den var dyr, maten, och ändå var ni tvungna att tillaga den själva... ;-)

Mäh? Varför skrev du inte om varför klassfesten var dålig? Nu kommer jag att fundera över anledningen till det hela dan.

Svar: Först var vi skeptiska för vi tycker inte om att laga mat och vitsen med att äta ute är ju att någon annan lagar maten, men sedan visade det sig att det blev hur gott som helst!
Haha! Speciellt för dig, några rader till ur dagboken om festen fast jag inte skulle skriva mer om den; Olle är rolig. Han smakade min coca-cola, dansade bugg med mig, sa att jag var ett hopplöst fall och ringde mina föräldrar.
Ylva

2019-11-25 @ 10:40:15
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Men det var väl inte dåligt om Olle var rolig? Att han sa att du var ett hopplöst fall var säkert med glimten i ögat :-D

Svar: Jag undrar också ännu varför klassfesten var dålig! Det där lät ju kul! Troligen var jag nykter och alla andra fulla och det blir lätt påfrestande...
Ylva

2019-11-27 @ 12:11:57
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0