Ny skola

Vi har en skola här som de håller på och bygger till. Jag cyklar förbi där varje dag och ser hur arbetet fortskrider, men idag passade jag på att gå lite närmare och titta på den nya delen. Den ser kanske inte jättekul ut, men det blir nog fint inuti.
 
Hjortsbergskolan har barn från förskoleklass upp till sexan och det blir jättebra när den nya skolan är klar, tror jag. De blev tvungna att riva den gamla på grund av mögel och det var dålig luft länge innan de gav upp. 
 
Under tiden de bygger nytt får klasserna hålla till i baracker. Där har de gjort mysiga klassrum, har jag hört. Ett tag hade vi en årskurs tre som gick hos oss på gymnasiet och en del trivdes så bra att de inte ville tillbaka. Det var kul att se de små barnen bland de nästan vuxna gymnasieeleverna. 
 
De får en rejäl idrottshall som ser pampig ut. 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det blir nog jättefint, alltid kul med nytt och fräscht :) Idrottshallen ser jättestor och fin ut :)

Svar: Kul när de satsar på nya skolor! Idrottshallen blir jättefin och det är meningen att föreningar ska kunna hyra tider.
Ylva

2019-10-07 @ 17:13:37
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Bra att dom åtgärdade/åtgärdar den där mögliga skolan. Att hålla till i baracker kan nog vara mysigt - ett tag i alla fall :-)

Svar: Vi gick i en barack i första klass och sedan saknade vi den när vi kom tillbaka till en fin nybyggd skola i trean. Tvåan var vi utlokaliserade till en gammal skola där det bara var vår klass. Den var jättefin! Man vänjer sig vid det mesta.
Ylva

2019-10-07 @ 20:37:55
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

En större blandning av elever kanske inte är så tokigt... när man gick i skolan på min tid i Långshyttan så gick man första året på samma som högstadiet (Jonsbo) ... minns att man tyckte dom där högstadieeleverna var i stort sett vuxna :)

Svar: Vi kan se att vuxeleverna skapar ett lugn på skolan. Däremot kan jag tycka att de små ska få gå på en egen skola. Jag gick på Stureskolan som hade 1-6 och sexorna var verkligen stora!...
Ylva

2019-10-08 @ 09:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0