Öhr och Toftaholm

När mamma och pappa är här brukar jag passar på att göra utflykter med dem, för maken vill så sällan åka runt med mig. 
 
Igår åkte vi till Systrarna Skogströms lantcafé i Öhr, ett av mina favoritfik! 
 
De har så goda kakor och jag tog en toscakaka och en kolakaka (och en ostfralla och varm choklad). 
 
Bredvid cafét finns en fantastisk trädgårdsbutik, som är fin att gå runt i även om man är totalt ointresserad av att odla själv. 
 
Idag åkte vi till Toftaholms herrgård och firade mammas 75-årsdag i förväg med en fin trerättersmiddag och då var maken också med. 
 
Vi fick bland annat fläskfilé. 
 
På vägen hem ville maken titta på sin gamla fiskesjö Vällingasjön, som fiskeföreningen Spöfolket har hand om. Den var blank och fin och det var trevligt tills kanske tjugo sekunder efter detta när jag halkade omkull i lera, trots att det ser ut att vara vanligt gräs... Tur att jag slapp komma till herrgården med mina leriga byxor! 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Så trevligt! Minus lerbadet då... Men jag tycker gott att du kunde ha visat lerbrallorna här på bloggen i alla fall :-D

Svar: Haha! Du får tänka dig mitt högra jeansben som var lerigt från knät och ned. Och min ljusbeiga trench fick också tvättas.
Ylva

2019-10-13 @ 23:22:03
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: familjenkaotisk.blogg.se

Vad trevligt det ser ut. Inte så kul att halka i lera dock. Härliga bilder :)

Svar: Det var jättetrevligt! Först gjorde det lite ont i handleden jag tog emot mig med, men det gick snabbt över som tur var.
Ylva

2019-10-14 @ 08:38:45
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Trevligt med utflykter, så länge som man håller sig på benen :) Men, du gjorde ju sakerna i rätt ordning iaf :)

Svar: Ja, jag kände mig inte särskilt presentabel efteråt... men det gjorde ju inget. :-)
Ylva

2019-10-14 @ 11:21:05
Postat av: Ami

Så mysigt med utflykter. Och vilket trevligt sätt att fira din mamma på. Men vilken tur att du inte trillade innan ni gick dit!

Svar: Det är jättetrevligt att göra utflykter/resor! Det tycker mamma och pappa också, som är på väg till Spanien nu!
Ylva

2019-10-14 @ 17:06:39
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0